97 / 4.54

Eerst Dewey lezen, dan fietsen. In de ochtend flink wat regen, later ook opklaringen, om 15.00 op de fiets, en een groot deel in de zon gereden, drie kleine buien, redelijk fris, heerlijk fietsweer. Fikse zuidenwind. Een perfecte dag om wat Houtepenklims te doen. Echt vermaak voor de zondag — wanneer de Luikse wegen heel rustig zijn. (De gemiddelde snelheid kruipt wel naar onder de 20, ook door al het zoeken, en op de terugweg ging de Veille Voie niet echt makkelijk meer). Het is inderdaad een prachtig gebied… soms hetzelfde stukje heen en weer gereden. Rue Melard, Cote de Bois des Dames (toch? de klim naar links), Rue Tesny, Rue Bois Sauvage (na Rue Marchon — loopt dood), Bellaire / Fleron, Rue Heids de Chene (nu met spiksplinternieuw asfalt, maar niks makkelijker, Angliru-herinneringen), Rue Haute Folie, Veille Voie Bellaire, langzame klim vanuit Jupille door het bos, Veille Voie (Cheratte), Wihxou — heel klein paadje, met bord ‘doodlopende weg’, naast de friterie (tot nu toe over het hoofd gezien…). De route zit vol heen en weer, doodlopende wegen inrijden en ik heb geen idee of ik de route juist heb ingetekend. Maar het was genieten. (En zo’n zestal ‘echte’ Houtepenklims op 1 tocht is echt genoeg, voor mijn benen dan…)

Kanne – kanaal – Maas – Hermalle ss Argenteau – Cheratte – Voie Melard (verboden in te rijden, eigenlijk een soort voetgangerspad naar boven) – Cheratte – Veille Voie af – Wandre – Cote de Bois de Dames (linksom omhoog en ook weer afdalen) – Rue Tesny (schitterend) – Jupille – beetje links aanhouden, wandelgebied in – Rue Marchon (na wat zoeken, volg de groene B+pijl — mountainbikeroute, de Rue Marchon loopt dood, maar heet uitzicht is prachtig), omkeren, nu de rue Bois Sauvage in, bij splitsing rechtdoor (linksaf loopt dood) – door het rommelige bos afdalen, v.v. omhoog en weer afdalen – klim naar Bellaire – Fleron – afdalen richting Jupille – linksaf Rue Heids de Chene – Fleron – afdaling naar Vaux ss Chevremont – even rechts naar Beyne en via L38 fietsroute (hier verhard) weer terug – Vaux ss Chevremont – Rue Haute Folie – abdij Chevremont – Rue des Gottes – Magnee – Fleron (op een of andere manier achterlangs via fietspad) – afdalen ri. Jupille – rechtsaf Rue Veille Voie Bellaire (steil maar makkelijk) – Jupille – klim naar Wandre – Bois les Dames – Cheratte – Veille Voie – Sarolay – Argenteau – Whixhou – Argenteau – Vise – kanaal – Kanne

cycling,nl | August 21, 2006 | 18:12 | Comments Off on 97 / 4.54 |

0 Comments

RSS for comments on this post.

sorry, the comment form is closed at this time.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License. | Arie Altena