Lunchpauzeritje op de vrijdagmiddag. Zon, beetje zuidwestenwind, 7 graden. De vogels fluiten weer. Telefoon vergeten en ritje dus niet opgenomen. Kalfjeslaan, Beneluxbaan, Nesserlaan, Amstel, Middelpolder.

Ik ken elke noot van deze LP. En dat is niet alleen omdat het een van mijn eerste jazzplaten was. Er stond toen een hele rij Franse Vogue-uitgaves voor een paar gulden per stuk in de uitverkoopbakken. Natuurlijk had ik toen de andere van Brownie ook moeten kopen. Clifford Brown speelt schijnbaar moeiteloos en ontspannen zijn onnavolgbare, logisch en natuurlijk klinkende solo’s waarbij elke noot telt. (In elke noot zit een wereld verscholen). Gigi Gryce speelde misschien wel nooit beter dan hier, en de ritmesectie met Jimmy Gourley op gitaar (en dan Henri Renaud – Pierre Michelot – Jean-Louis Viale) klinkt ook al zo heerlijk licht.

Een idee van mijn collega Steffan: verzamel-LP met countrynummers van Nederlandse bands. Eerste uitgave van (zijn) grootste (enige) Nederlandse countrylabel: Little Water Records (born to break even). Inmiddels al 2 meer releases. Leuk, vooral omdat ik weer in de banjo gedoken ben (nee, niet 3-finger- bluegrass maar andere stijlen).

100% zon, de hele dag. Nauwelijks wind, 2 graden. Fijn tochtje aan het einde van de middag.

Harde noordenwind en best veel zon. Uit de luwte (bebouwing) richting noord (en even het Vijfhoekpark bekijken). Wanneer was ik voor het laatst in Jisp? Laatste stuk ging vanzelf.

Nog net een uurtje voor donker. Langs de Amstel en dwars door Amstelveen.

10 graden en droog. Harde wind en miezer. Grijs. Net op het minste moment van de dag een rondje. Matige zin, maar toch goed dat ik ging. Het werd een rondje Nesserlaan.

Rondje Baambrugge. Ik vond ‘t onaangenaam fietsweer, kouder dan verwacht met zuidwestenwind. De motregen bleef wel weg (tot de laatste 5 minuten). Korter dan ik van plan was.

Rondje Mijdrecht. Wat grijs na een heel zonnige dag. Nauwelijks wind, 3 graden. Droge weg. Weer eens op de Scott, na heel lang, dat was wennen.

Beetje koud, wat grijs, even zon, niet zo heel veel zin, maar toch een rondje op de vrijdagmiddag.
